UMETNOST I DIZAJN

Prvi Star Wars krah: Čak ni iskusni režiser nije uspeo da spase film o avanturama mladog Hana Sola

Ron Hauard je tek prošlog juna preuzeo "Solo" a okolnosti su bile i sumanute i sumnjive
Dejv Ickof
Datum: 20/06/2018

Prvi Star Wars krah: Čak ni iskusni režiser nije uspeo da spase film o avanturama mladog Hana Sola

Scena iz filma "Solo" sa droidom L3-37, Solom (Alden Erenrajh) i Landom Kalrisijanom (Donald Glover). Film se bavi mladošću Hana Sola. Fotografija: Lucasfilm

Ponekad i Ron Hauard psuje.

Da, većinu vremena, ovaj 64-godišnji režiser je fin, pristojan, dobrodušan tip koji decenijama snima i glumi, pouzdani režiser filmova kao što su "Apolo 13" i "Blistavi um".

Ali na pitanje zašto se odlučio za "Solo: Priča Ratova zvezda" kada su prvobitni režiseri otpušteni, Hauardova maska pristojnosti nakratko spada.

"Bilo je to na neki način, ono ko ga ..." I ovde je sebi dozvolio psovku.

Ako Hauard uspe da spase "Solo", nekada supersigurni letnji hit sada uprljan pričama o haosu, to bi zacementiralo njegovu reputaciju nekoga ko nema promašaje i može da uspe u svakom obliku i žanru. (Rane kritike slažu se da je Hauard sklonio film sa puta sigurne katastrofe, ali je zarada na blagajnama razočaravajuća.)

Pobednički ishod potvrdio bi suptilnu filozofiju koja vodi Hauarda. "Solo", koji je premijeru imao u maju i prati rane dogodovštine Hana Sola pre nego što je postao buntovni, interplanetarni krijumčar koga je glumio Harison Ford, možda ne izgleda kao očigledan izbor za Hauarda.

Dok je Solo (koga u filmu igra Alden Erenrajh) nemaran, Hauard je pažljiv i metodičan.

Prevazišao je prve režiserske pokušaje poput filmova "Splash" i "Night Shift" – da ne pominjemo stigmu toga što je bio dete glumac – i postao je cenjeni dobitnik Oskara. Osnivač je Imagine Entertainmenta, producentske kompanije koja stoji iza njegovih filmova ali i serija kao što su "Empire" i "Genije".

"Imam i onu stranu koja voli rizike iako ne pričam previše o njoj", kaže Hauard. Možda ne deli sa Solom ljubav prema hiperbrzim vozilima i bekstvima u poslednji čas, ali ne može da odoli istraživanju početaka tog lika jer, kaže, "ne može prirodno da se poistoveti sa njim".

Hauard je tek prošlog juna preuzeo "Solo" a okolnosti su bile i sumanute i sumnjive. Snimanje projekta (gde glumi i Donald Glover kao mladi Lando Kalrisijan) počelo je prethodnog januara i kako se glavni deo snimanja završavao, Lucasfilm je napravio šokantan potez.

Režiseri Fil Lord i Kristofer Miler, koji su snimali "21 Jump Street" i "Lego film", otpušteni su i na njihovo mesto je stigao Hauard koji je trebalo da završi snimanje filma i uradi postprodukciju.

Posle izveštaja da Lord i Miler odlaze jer su se sukobili sa Kejtlin Kenedi, predsednicom Lucasfilma, režiseri su rekli da je njihov odlazak rezultat "kreativnih razlika" i dodali: "Nažalost, naša vizija i proces nisu odgovarali našim partnerima na ovom projektu."

Kenedijeva je rekla da je filmu bio potreban "neko ko neće biti zastrašujuć i koji će umeti da sarađuje i, što je najvažnije u ovom slučaju, neko ko zaista, duboko razume glumce i njihov rad i sa kojim bi se ekipa osećala prijatno i bezbedno".

Hauard je rekao da ga nije brinuo mlak prijem njegovih skorašnjih filmova poput istorijske drame "In the Heart of the Sea" iz 2015. ili "Inferna", njegove adaptacije romana Dena Brauna iz 2016.

"Ako ne napravite neke pogrešne korake i ne doživite nikakva razočaranja, verovatno se ne trudite previše", rekao je on.

Hauard kaže da je bio zastrašen perfekcionističkom strašću ljubitelja "Ratova zvezda" i galaksijom naseljenom "likovima koji su veći od života ali za koje morate da verujete da su postojali – nije bilo namigivanja za kameru, ništa meta se nije događalo".

Govori da ga je projektu privukao scenario, koji je napisao veteran sage, Lorens Kasdan ("Imperija uzvraća udarac", "Povratak džedaja", "Buđenje sile)" sa sinom Džonatanom.

"To je prava avanturistička priča", rekao je Hauard, "mnogo je zabavno videti Hana kao ljubitelja brzine i Milenijumski soko kao mašinu sa kojom se momentalno povezuje."

Pre uskakanja u film, porazgovarao je sa Fordom sa kojim je davno igrao u "Američkim grafitima", o Hanu Solu.

Ford mu je rekao da su ga neki "neizgovoreni elementi naterali da ga igra na način na koji ga je igrao".

"Ron je imao duha da počne sa takvim ispitivanjem i rekao sam mu svoje mišljenje. Mislim da o tome ni sa kim drugim nisam pričao", rekao je Ford. Hauard u "Solo" nije uključio svoje producentske partnere ili kreativne saradnike i koristio je ekipu koju je zatekao. Glumca Majkla K. Vilijamsa, koji nije bio dostupan za dodatna snimanja, zamenio je u ulozi negativca Pol Betani koji je sa Hauardom radio na "Blistavom umu" i "Da Vinčijevom kodu".

Scenario nije prerađen; Hauard je rekao da je ostao "strukturno isti i svaka scena je suštinski ostala ista". Lord i Miler su potpisani kao izvršni producenti, a Hauard kaže da su njihovi "otisci prstiju svuda po filmu, i to na značajan način".

Režiser se od tada okrenuo drugim projektima uključujući dokumentarac o Pavarotiju i filmsku adaptaciju romana Nila Gejmena Knjiga o groblju, a možda će i raditi mini-seriju zasnovanu na Under the Baner of Heaven Džeka Keruaka.

Hauard kaže da je to što stalno ima posla njegov oblik pobune.

"Klinci su mi porasli. Imam dobru energiju. Imam podršku kompanije. Mislim da sada nije vreme da igram na sigurno. Zašto bih to radio? Umesto toga, vreme je da radim dok mi je još stalo i dok još imam energije da mi bude stalo."

© 2018 The New York Times

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku, koji se dobija na poklon uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 14. juna.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.