Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Kolumna

Kako je Miloševićevo zaglupljivanje muzikom postalo svetski trend

Vidimo da je zaglupljivanje globalni trend, a to da smo ranije oglupeli preko muzike od ostatka planete, govori u prilog da smo barem u nečemu prvi
Piše: Branko Rosić
Datum: 27/12/2016

Kako je Miloševićevo zaglupljivanje muzikom postalo svetski trend

Teorije zavere nikada nisu imale problem sa percepcijom. Ljudi jednostavno vole da veruju da to što se događa mora imati zavereničku pozadinu. Čak i kad ne verujete u sve to, ipak vas privuče da gledate pa tako i ja uhvatim sebe da ponekad buljim u programe na kablovskoj koji dešifruju velike epizode iz istorije uz pomoć zavereničkog modela. Pre neki dan objavljena je vest da su naučnici utvrdili da svetski pop hitovi postaju sve besmisleniji, a pojedini istraživači veruju da iza toga stoje iluminati, koji planiraju uspostavljanje novog svetskog poretka.

Pojava i širenje takozvane popularne muzike sredinom prošlog veka značajno je izmenilo svet u kom živimo, jer su rok muzičari kritikovali društvo, a njihovi fanovi su pokretali kulturne i stvarne revolucije. Za razliku od tog vremena, današnje muzičke zvezde pevaju hitove koji ne govore ni o čemu, a često i nemaju nikakvog smisla. Mnogi istraživači veruju da sve gluplji tekstovi na listama najslušanijih pesama nisu posledica nekih spontanih promena u društvu, već da su upravo oni jedan od razloga zbog kojih živimo sve gore.

Ističe se da su Pink Flojd 1980. stigli na prvo mesto top-lista govoreći o problemu nametanja autoriteta od strane države u pesmi „Another Brick in the Wall", a sadašnje pesme Niki Minaž ne govore ni o čemu i jedini razlog što postoje je da pevačica snimi spot u kom mrda zadnjicom. Ima u ovom istraživanju puno podataka o zaglupljivanju sveta od strane korporacija koje kontrolišu muzički biznis, a time i čovečasntvo, tačnije mladost koja će biti nesporno zaglupljena.

Ovo istraživanje se ne može nazvati još jednom od epizoda iz edicije teorija zavera pošto je muzika i muzički biznis oduvek bio praćen raznoraznom mitologijom. Ona najbanalnija bavila se satanskim porukama raznih rok zvezda. Postoje priče i priče o tome da kad se album određene rok zvezde zavrti unazad, bivaju potpuno jasne poruke samog Satane. Kada se pojavio pank upregli su se razni sociolozi, pa čak i politički analitičari. Ovaj pokret je doveden u vezu sa teškom ekonomskom krizom u Engleskoj, beznađem nezaposlene omladine, ali i sa buntom protiv muzičkog establišmenta koji se otuđio od publike pa je došlo vreme za nešto bazično i jednostavno.

Nije prošlo mnogo, a pank je osumnjičen da je to zapravo proizvod prodavaca muzičke opreme koji su patentirali ideju da svako može biti muzičar, jer je ovaj pravac zahtevao poznavanje samo tri akorda. Mnogo ozbiljnija je bila teorija po kojoj je pank izmišljen u laboratorijama sovjetskog KGB-a da bi se destabilizovala britanska država. A pljuvalo se i po kraljici, policiji, papi...

I sam Bob Dilan je od antiraratnog heroja bio jednom prilikom provučen kroz teoriju zavere koja ga je označila kao dvoličnjaka koji je, u naličju pacifiste, zapravo čovek koji izdvaja novac za naoružanje Izraela.

Džon Lenon je voleo Ameriku u kojoj je na kraju ubijen od strane opsesivnog i poremećenog tipa. A pre tog atentata u Njujorku, eks Bitls je bio izbačen iz SAD kao subverzivna osoba koja rovari po najslobodnijem sistemu. Deluju nerealno sekvence iz dokumentaraca u kojima je prikazana Lenonova deportacija.

Ovde je već uvreženo mišljenje da je u laboratorijama Slobodna Miloševića stvoren turbo-folk pa je tim esrpski vožd radio ono što danas radi svetska muzička industrija - zaglupljivao narodne mase i time ih kontrolisao.

Postavlja se pitanje kako to da su perjanice Petog oktobra nastavile sa istim receptom kao i Milošević? Da li je DS pustio rijalitije u Srbiju da bi kontrolisao narod ili je to bilo normalno praćenje trenda? Da li su lideri DOS-a prihvatili Miloševićev model i nastavili da forsiraju muzički treš nauštrb rokenrola i ostale kvalitetne muzike ili je sve bilo: "Evo vam kapitalizam, evo vam tržište"?

I kako objasniti prilike u socijalizmu u kojima su posle Titove smrti značajne nagrade socijalističke omladine dobijali rokeri, pa i oni koji su pljuvali državu? Da li je pojava Lepe Brene bila poslednji pokušaj čuvanja Jugoslavije, patentiranje turbo-folka, ili obična posledica Minimaksovog zezanja?

Sada, posle ovog aktuelnog svetskog istraživanja, i nama deluju lakše domaće teorije zavere. Vidimo da je zaglupljivanje globalni trend, a to da smo ranije oglupeli preko muzike od ostatka planete, govori u prilog da smo barem u nečemu prvi.

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.