Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Tehnologija i komunikacija za bolje sutra: WEB SUMMIT – MESTO NA KOME SE RAĐA BUDUĆNOST

Photo credit Web Summit

Sa Web Summita u Lisabonu, specijalno za magazin Diplomacy&Commerce, tekst su pripremile direktorke i suvlasnice PR agencije Chapter 4 Communications Consulting, Tamara Bekčić i Milena Avramović-Bjelica.

 

Šta reći o najvećem tehnološkom skupu u Evropi i najvećem skupu preduzetnika na svetu? Web Summit je vožnja toboganom, uzbuđenje koje ne prestaje, izložba inovativnosti, esencija menadžmenta i biznisa, lekcija iz organizacije, ali i upornosti, vizija budućnosti i nekog boljeg sveta koga smo vredni, ali za koga moramo da se još malo potrudimo.

 

„Zvuči grandiozno, a zapravo je još veće od toga. Fenomen zvani Web Summit zaokuplja mnoge, a nije ni čudo jer ova relativno mlada konferencija je vrlo brzo izrasla od tek „još jedne tech konfernecije“ do najveće i najznačajnije na celom svetu,“ rekla je za magazin Diplomacy & Commerce, Milena Avramović - Bjelica, izvršna direktorka agencije Chapter 4 PR.

 

Prema rečima osnivača, Pedija Kosgrejva, Web Summit nije postojao pre 10 godina, a ove godine je okupio skoro 70.000 posetilaca iz 159 zemalja, od toga skoro 35.000 žena preduzetnica, više od 1.200 predavača na 24 bine, hiljade volontera iz 60 država sveta, 6 expo hala, preko 2.600 novinara i 1.500 tehnoloških inovatora.

 

„U vremenu velike nesigurnosti i promena koje se dešavaju paralelno s industrijskom revolucijom, značaj ovakvog samita je u tome što okuplja različite interesne grupe i omogućava dijalog. Osnivači i direktori najuspešnijih svetskih kompanija razgovaraju s inovatorima, zakonodavcima i najvišim predstavnicima vlasti, nevladinim organizacijama i startapima. Svi zajedno pokušavaju da odgovore na jedno pitanje: kako dalje? Zbog toga je po našem mišljenju Web Summit i najveći i najznačajniji svetski komunikacijski skup“, istakla je Tamara Bekčić, direktorka agencije Chapter 4 PR.

 

Pozitivnih utisaka sa ovogodišnjeg samita imamo na pretek, ali smo za potrebe ovog teksta izdvojile one koji su iz ugla naše struke i komunikacija, najznačajniji.

 

 

VEŽITE SE, POLEĆEMO

 

Web Summit je manifestacija koja traje 24 časa dnevno, puna četiri dana. Snažno osećanje, da ste deo nečeg velikog i značajnog, prati vas od trenutka kada instalirate aplikaciju, preko registracije na aerodromu i ulaska u Lisabon.

 

Slušali smo odlične govore tvorca Weba, uzbunjivača iz slučaja Kembridž analitike, generalnog sekretara UN, predsednika Samsunga, premijera Portugala, potpredsednice Googla, planetarno popularnog modnog kreatora  Aleksandra Venga, Evana Vilijamsa koji je osnovao Twitter, Blogger i Medium, zatim evropsku komesarku za konkuretnost, i mnoge druge direktore globalnih kompanija i agencija itd.

 

Predavanja traju po ceo dan, na različitim lokacijama, dok su večernje sesije znatno opuštenije i nalik na žurku. Bili smo i svedoci podele 125 miliona dolara kripto Stellar valute učesnicima, kao i ćaskanja sa čuvenim robotom Sofijom, a i premijernog predstavljanja njenog brata Hana.

 

Sam sadržaj programa je izuzetno raznovrstan, bine i hale prate različite pravce, a tematske celine koje se izdvajaju su (1) tehnologija, (2) startapi – susret ideja i investicija, (3) marketing i komunikacija i (4) odgovornost, koja se najviše ispoljava kroz korporativni doprinos održivosti.  Studije slučaja se smenjuju brzo i ostavljaju snažan utisak. Govornici su odlično pripremljeni i svako od njih dolazi sa jasnom porukom, bilo da predstavlja kompanije Netflix, Carlberg, Apple ili Danone...

 

U jednom izložbenom delu su nam se predstavljali najneverovatniji startapi današnjice i oni s najvećim potencijalom (njih čak 1.800),  dok su u drugom uspešne kompanije realizovale svoje kampanje. Npr. Booking.com je, kroz različite, zabavne i edukativne aktivacije, posetiocima pokazao konkretne mere protiv diskriminacije polova, odnosno za inkliziju žena i mentorski program namenjen ženama u IT industriji. Nekoliko velikih kompanija iz auto-industrije je na svojim štandovima imalo otvorene konkurse za različite pozicije, neobične interaktivne sesije, pa čak i premijere proizvoda.

 

Nemoguće je ostati ravnodušan na tako veliki broj inovacija i tu količinu pozitivne energije.Štandovi su raznovrsni, vrlo kreativni, sa brojnim prilikama za posetioce da aktivno učestvuju. Zajednička crta svih učesnika i svih prezentacija jeste proaktivnost. Ona se ogleda i u inovacijama, u komunikativnosti i povezivanju, u viziji, odgovornosti i zajedničkim naporima da se prepoznate mane današnjeg sveta unaprede.

 

 

DUBOK NAKLON ORGANIZATORIMA

 

Organizaciono i komunikacijski gledano, Web Summit je jedna ogromna mašinerija koja na oduševljenje, i možda iznenađenje učesnika, funkcioniše beprekorno. Potrebna je velika energija za učešće, to smo i same osetile. Potrebnu energiju pomnožite sa 1000 ako ste izlagač ili predavač, a za milion ako ste u organizacionom timu. Ukratko: mislili su na sve, gledali su širu sliku, bez izostavljanja najsitnijih detalja. Zbog svega toga, naš dubok naklon organizatorima i ogromno profesionalno poštovanje.

 

Lisabon je brendiran logotipom manifestacije, putokazi su svuda, a posebno na čvorištima gradskog prevoza, uz prisustvo sjajno obučenih volontera. Lisabon s ponosom nosi boje (i brending) Web Summita, a samit se sa svoje strane diči činjenicom da je značajno pomogao lokalnu privredu odabirom Lisabona za lokaciju samita već nekoliko godina unazad, a i narednih 10 kako je najavljeno. Gostima će to svakako prijati jer je Lisabon čaroban grad koji vas ne može ostaviti ravnodušnim. Njegove lepote i gostoprimstvo su šlag na torti kvalitetnog programa i zasigurno dodatni razlog da ponovite ovo iskustvo.

 

Impresivne brojke se i dalje nižu: posetioci su ukupno prešli oko milion kilometara peške za vreme trajanja samita, popili su preko 360 hiljada šoljica kafe  i samit generisao oko 800 hiljada poslovnih razgovora. Iz sopstvenog ugla mogu da kažem da nije bilo dana a da nismo razgovarale sa predstavnicima barem 20 startapa, odnosno još toliko kolega i delegata.

 

 

ŠTA JE U TRENDU?

 

1)      Održivost i odgovornost prema zajednici, odnosno svetu u kome živimo. Ovaj trend je itekako prisutan kod nas, ali ne i održivost u toj meri da prožima bukvalno svaki element poslovanja.

 

2)      Edukacija: stalna i dinamična, formalna i neformalna. To lično veoma cenimo i potenciramo u agenciji Chapter 4 već godinama.

 

3)      Ideje su uvek u trendu, posebno one hrabre. Imamo privilegiju da živimo baš u ovo vreme velikih mogućnosti.

 

Pored ideja, neophodna je strateški planirana komunikacija, a za profesionalnu podršku uvek možete kontaktirati naš Chapter 4 PR tim.

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.