Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Imperija pod imenom “Ralph Lauren”

Datum: 03/10/2017

Kralj elegancije, američki kreator, dizajner i filantrop, Ralph Lauren ove godine slavi  veliki jubilej, 50 godina od kako je lansirao svoju prvu robnu marku “Polo” sa čuvenim amblemom polo igrača. Dok se modni trendovi smenjuju, Ralph je ostao veran svom prvobitnom konceptu – on ne prodaje samo modnu odeću, već životni stil. Ova filozofija mu je omogućila da se vine do neslućenih visina, obezbedjujući mu moćnu finansijsku poziciju i sigurno mesto u istoriji dizajna. Zavidan uspeh za momka iz Bronksa, poteklog iz jevrejske porodice srednjeg staleža u kojoj nikad nije preticalo. Još kao klinac, imao je istančan osećaj za estetiku, pa je radeći dok se školovao, sav džeparac trošio na lepe krpice. Nije baš bio oduševljen muškom modom šezdesetih godina, što ga je navelo da sam pokuša da kreira svoju garderobu, pod snažnim uticajem večite engleske elegancije, koja će nastaviti da ga inspiriše tokom cele karijere. Ralph je dobro znao da engleski muškarac ume da nosi skupu odeću, ali sa neodoljivim nonšalantnim šarmom. Upravo to je želeo da postigne svojim kreacijama. I uspeo je. 

Prva prilika se ukazala kad mu je pošlo za rukom da ubedi njujorškog tekstilca Brumela da investira u projekat sa kravatama, koji je ubrzo upotpunio tvid odelima i košuljama “englesko-američkog stila i francuskog kroja” pod nazivom “POLO RALPH LAUREN”. Kolekcija je bila namenjena bogatim kosmopolitama sa osećajem za šik, lansirajući tako čitav jedan nov koncept oblačenja. Ovaj projekat je samo u prvoj godini doneo prihod od pola miliona dolara. Usput je sledio i plasman kravata sa potpisom RL u američkom trgovinskom gigantu “Bloomingdales”, koji je tražio od mladog Lauren-a da skine svoje ime sa etikete, što je on odlučno odbio. Posle ogromnog uspeha kod kupaca, lanac “Bloomingdales” pristaje na sve uslove. Ostalo je, kažu, istorija. Istovremeno, ponuđen mu je projekat dizajniranja kostima za film “Veliki Getsbi”. 

Osamdesetih godina već samouvereno vlada svetom muške mode sve dok jedini pravi i dostojni konkurent Armani, ne preuzima primat, potiskujući Laurena u drugi plan. Lauren tada priprema novu elegantnu kolekciju odela i košulja od najboljih materijala najavljujući “comeback” u velikom stilu. Od tada, dvojica mogula dizajna suvereno vladaju rame uz rame američkim i svetskim modnim  tržištem. 

Istu deceniju obeležava lansiranje prve ženske linije kao i kolekcije za kuću, sa peškirima, posteljinom i nameštajem. Neiscrpan inovativni duh, nepogrešiv osećaj za biznis i sposobnost da se bori za svoj proizvod u svim okolnostima, pomažu mu da postane osnivač, dizajner i predsednik kompanije vredne milijardu dolara. Savršeno dobro je znao da je za plasiranje proizvoda od ogromne važnosti i atraktivna ambalaža kao i profesionalno osmišljena prezentacija, što nije naučio u školi za biznis koju je pohadjao i nezadovoljan koncepcijom nastave, napustio pred sam kraj školovanja. Ne samo da je prvi modni kreator koji je otvorio radnju sa svojim imenom, već i prvi koji nudi kupcima kompletan i sasvim poseban “lifestyle”, koji brzo biva prihvaćen u SAD-u a potom i u centrima evropskog kontinenta. Vešto izbegavajući zamke koje postavlja kič i želje da se dopadne po svaku cenu zadovoljavajući ukus širokih masa, Lauren-ov “lifestyle” je namenjen prefinjenom kupcu koji ima novca, ukusa i znanja. Uostalom, sa tim motivom na umu za svoj logo je i odabrao motiv kraljevskog sporta – polo igrača. 

U braku je od 1964. i ima troje odrasle dece, od kojih se porodičnom biznisu posvetio samo jedan od dvojice sinova, David. Pored robne marke “Polo”, sledi “Pink Pony” - globalni projekat u borbi protiv raka. Procenat od svakog odevnog predmeta iz ove kolekcije ide u fond za rano dijagnostikovanje, snimanje, lečenje i istraživanje kancera. Kao rezultat rada i angažovanja u ovoj oblasti, 2003. se otvara RL Centar za prevenciju i lečenje kancera u njujorškom Harlemu. Do sada je Centar zbrinuo oko sto hiljada pacijenata, od kojih trinaest hiljada bez zdravstvenog osiguranja. 

Dugo su tržištem vladale  linije moderne ženstvene kolekcije “Black Label” čiji je imperativ bela košulja, kostimi i najfinija trikotaža od kašmira, kao i “Blue Label”, inspirisana muškim stilom odevanja, tkaninama od bogatog tvida i toplim zagasitim tonovima flanela, uz neizbežnu sportsku kolekciju sa polo majicom u svim mogućim varijantama, da bi nedavno bile zamenjene novim brendovima: Polo, Lauren, Denim and Supply, RL Collection, Double RL, uz aktuelne modne linije za decu i omladinu. 

Lauren-ov tim dizajnera nudi kompletno opremanje kuće sa odabranim materijalima, egzotičnim drvetom, srebrom, mesingom, svetski poznatim kristalom i porcelanom, kreiranim pod uticajem evropskih stilova devetnaestog i dvadesetog veka, ili sa imperativom savremenog života pre svega njegovog rodnog Njujorka, ne zapostavljajući ljubitelje etno trendova Kariba, Meksika, Afrike i američkog Juga i Zapada. Zahvaljujući Lauren-u, mnogim domovima i kućama danas provejava duh prohujalih vremena, tradicije preuzete od starih engleskih stilova edvardijanskog i viktorijanskog perioda, kao i američkog kolonijalnog stila, podsećajući neodoljivo na kadrove iz filma “Prohujalo sa vihorom”.  

Lauren-ov dizajn trikotaže, vuče korene iz tradicionalnog pletarstva sa Šetlandskih ostrva, preuzimajući dobro poznati dezen “Fair Isle” – tanke koncentrične trake jasnih boja isprepletane u geometrijske šare, izrađene najčešće od šetland prediva. Na drugoj strani je njegov omiljeni gradski šik sa rafiniranim krojem koji prati siluetu kombinovanjem strukture i teksture, u materijalima kao sto su tvid, prens degal, somot, kašmir, štof-svila, antilop. Večernje haljine uvek odišu elegancijom i gracioznošću i načinjene su samo od najfinijih tkanina: svilenog muslina, tafta i satena, a kreacije su osmišljene tako da se u njima svaka žena oseća se kao kraljica. 

Ralph Lauren je  vlasnik časopisa, čiji sadržaj pokriva sve vidove življenja i putovanja u visokom stilu, njegov website je praznik za oči, enterijeri i izlozi prodavnica RL su prepoznatljivog izgleda i toliko lepi i drugačiji da je pored njih nemoguće proći a ne zaustaviti se. Kralj elegancije na svim poljima, otvara svoj prvi restoran u neposrednoj blizini najveće “Polo” prodavnice, gde goste dočekuje enterijer aperitiv bara sa kaminom u crnom mermeru, police sa knjigama, topli tonovi mahagonija i mesinga i koktel stolovi od ebonovine, što asocira na engleske klubove. Na zidovima su crno-bele fotografije Mika Džegera, Gari Kupera i Frenka Sinatre koje se na neki čudan način dobro uklapaju sa starim engleskim uljima. Ambijentalna celina sale restorana sa slikama iz Lauren-ove privatne kolekcije na zagasito plavim zidovima, lampama, kožnim sedištima boje karamela i mnogo plemenitog drveta, zaokružuje kompletan utisak, a sve to u savršenoj koordinaciji sa bojama i teksturama autorovog umetničkog pristupa, što sve skupa kao i nebrojeno puta do sada neizbežno pruža utisak otmenog i luksuznog, sa diskretnom dozom dekadentnog. U istom stilu su i restorani u Čikagu, Parizu i Londonu. Da li uopšte treba pominjati da se u ovakvom ambijentu, hrana, vinska karta, usluga, ukusi i mirisi, mogu definisati samo jednim epitetom – besprekorno.   

I kao kruna celokupnog angažovanja, elana, ogromne motivacije i rada, Ralph Lauren osniva RL Fondaciju za stipendiranje dece tragično nastradalih sunarodnika i pruža finansijsku pomoć neprofitnim organizacijama čiji broj prevazilazi 60. 

Ali osnovna vokacija ovog čoveka neiscrpnog talenta i inspiracije -  kreiranje lepih predmeta za nošenje i opreme za stanovanje i dalje je pokretačka snaga zahvaljujući kojoj ova storija sa srećnim početkom obećava da će još dugo trajati. Dovoljno je pogledati neku od modnih revija ili kolekcija, i shvatiti da je Ralph Lauren sasvim posebna pojava u svetu mode, estetike i dizajna našeg vremena.    

Ukupno komentara: 1



Sva polja su obavezna.



Milan
09.10.2017 - 11:16
Dok si živ učiš.
Dovoljno je pogledati neku od modnih revija ili kolekcija, i shvatiti da je Ralph Lauren sasvim posebna pojava u svetu mode, estetike i dizajna našeg vremena.