Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Pop kultura

Selebritiji će od sada morati da kažu da li su plaćeni za ono što reklamiraju na društvenim mrežama

Uprava za konkurenciju tržišta u Britaniji (CMA) saopštila je da je formalno obavezala 16 selebritija da jasno navedu da li su plaćeni ili su primili poklone od kompanija ili proizvoda koje podržavaju
Datum: 23/01/2019

Selebritiji će od sada morati da kažu da li su plaćeni za ono što reklamiraju na društvenim mrežama

Foto: Profimedia

Više od desetak poznatih ličnosti, među kojima su Aleksa Čung i Eli Golding, obećali su da će promeniti način na koji označavaju postove na društvenim mrežama nakon što je britanski nadzornik konkurencije ukinuo praksu po kojoj se zvezde plaćaju za promovisanje proizvoda bez navođenja kompanije koja ih za to nagrađuje, piše Gardijan.

Uprava za konkurenciju tržišta (CMA) saopštila je da je formalno obavezala 16 selebritija da jasno navedu da li su plaćeni ili su primili poklone od kompanija ili proizvoda koje podržavaju.

Postovi poznatih ličnosti ili blogera mogu da pomognu brendovima da povećaju prodaju svojih proizvoda, jer fanovi prate njihove profile na društvenim mrežama, gde idu na odmor, šta nose ili jedu i koje proizvode koriste. Uticaj koji imaju na društvenim mrežama pomaže im da zarade na desetine hiljada funti od raznih brendova za samo jedan post.

Međutim, za postove za koji su plaćeni ili nagrađeni da promovišu proizvod na svojim društvenim mrežama, zakon o zaštiti potrošača zahteva od njih da to i obelodane. Ako to ne urade, mogu biti gonjeni od strane CMA i izrekne im se novčana kazna ili do dve godine zatvora. Izvršni direktor Andrea Koskeli je rekla: "Uticaj koji oni imaju preliva se na ono što njihovi fanovi odlučuju da kupe. Ljudi bi mogli, sasvim sigurno, da budu obmanjeni ako se pokaže da je ono što su smatrali preporukom od nekoga kome su se divili, marketinški trik. Trebalo bi da budete u mogućnosti da, čim pogledate post, vidite da li je ta ličnost plaćena ili nagrađena da ga objavi, pa da odlučite da li je vredno da trošite svoj teško zarađeni novac."

Upozoravajuća pisma poslata su brojnim poznatim ličnostima i uticajnim osobama, kao i oko sedamdesetak agencija za oglašavanje i PR, posle istrage pokrenute u avgustu.

Sada postoji nada da će 16 slavnih ličnosti, koje su se obavezale, to i ispuniti, i poslužiti kao primer drugima.

Svi oni su sarađivali sa CMA i dobrovoljno se ponudili da promene dosadašnju praksu.

Neke od najuticajnijih ličnosti koriste haštag #ad na društvenim mrežama, da bi otkrili kada su plaćeni za objavljivanje proizvoda.

Ali CMA je zaključio da to nije bilo dovoljno, jer bi moglo biti neprimećeno među drugim haštagovima, a komercijalni odnos mora biti jasno deklarisan na tom mestu.

Londonska modna kuća Kitri prodala je haljinu od 145 funti za manje od sat vremena, nakon što je jedan modni bloger postavio fotografiju te haljine na Instagramu.

CMA je rekla da će dodatno istražiti ulogu i odgovornost platformi društvenih medija.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.