Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Fenomeni

Muzika selfi generacije: Najpopularnija reč u pesmama danas je "ja", a pre 20 godina "ti"

Istraživanje o tekstovima pesama otkriva kako se muzika promenila u prethodnih 20 godina. „Ja" je najpopularnija reč u tekstovima pesama, dok je 1998. godine to bilo „ti"
Datum: 21/02/2018

Muzika selfi generacije: Najpopularnija reč u pesmama danas je "ja", a pre 20 godina "ti"

Muzika selfi generacije je narcisoidna i materijalistička u mnogo većoj meri nego što je to bio slučaj pre 20 godina, pokazalo je novo istraživanje kompanije Mastercard.

Reči pesama kao što su „ja" ili „moj" se koriste za 43% više dok se korišćenje reči „ti" značajno smanjilo iako je to bila najpopularnija reč 1998. godine.

Kako bi obeležio 20 godina partnerstva sa BRIT nagradama, Mastercard je sproveo opsežno istraživanje o tome kako je muzika evoluirala u prethodne dve decenije. Od Spice girls do Little Mix, od Eltona Džona do Eda Širana, od Jamiroquai do Stormzy, Mastercard je istraživao o čemu pišu ikone savremene muzike i kako to reflektuje interesovanja generacije Z. Rezultati su sastavljeni na osnovu upoređivanja pesama sa top lista iz 1998. godine sa hitovima iz 2017/ 2018. godine, odnosno kroz poređenje 73.000 reči iz više od 200 pesama.

Ipak, nisu sve loše vesti - u današnjim pesmama se koristi 20% više radosnog i veselog vokabulara, a pominjanje reči „ljubav" je poraslo za 117% u odnosu na 1998. godinu. Ne samo da smo srećniji i više fokusirani na ljubav, već se i u pesmama koristi više reči i širi opseg vokabulara1.

Jedna od posledica ovakvog samo-opsednutog ponašanja je i činjenica da se manje peva o seksu, i to za čak 69%. Moguće je da je to povezano sa sve većom opsesijom sopstvenim imidžom. Istraživanje pokazuje da više nismo fokusirani na druge i da ne komuniciramo u realnom životu.

Za sadašnje generacije, lični izgled je ključna stvar, a reči koje su povezane sa lepotom i imidžom zabeležile su rast od 116% (reč „lep" se koristi 2.300% češće)! „Instagram" opsesija zdravom hranom i fitnesom je dospela i u reči pesama: „zdravo" se koristi 55% češće, a upotreba reči „telo" je porasla za čak 428%.

Volimo brendove: nove generacije odrastaju uz lak pristup globalnim brendovima i to se vidi, bolje reći - čuje - i u njihovim pesmama. Korišćenje reči „brend" je poraslo za čak 180%. Umetnici pominju imena konkretnih brendova 345% češće nego što su to radili pre 20 godina2 što reflektuje još jedan trend iz 2017: hvalisanje (#humblebrag). Evo samo par primer: DJ Khaled peva "Put that booty on that Gucci belt" („Opaši se tim Guči kaišem"), a Little Mix tvrde: "They call me Lamborghini." („Zovu me Lamborgini")

Bilo da su u pitanju pank rok ili ženski bendovi, muzika reflektuje svet oko nas i zato je interesantno da vidimo kako se muzika današnjice razlikuje od muzike pre 20 godina. Društveni mediji praktično nisu ni postojali 1998. godine, ako ne računamo MySpace naravno, a od tada su tehnologije postale mnogo važnije u našoj svakodnevici. Današnja muzika to odražava, ali je zanimljivo videti da nismo baš potpuno narcisoidni - slušamo više pesama o ljubavi i veselih melodija nego što smo to radili ikada pre", rekla je Nikola Grant, direktor marketing i komunikacija za UK i Irsku.


Ukupno komentara: 1



Sva polja su obavezna.



Šarenooki
22.02.2018 - 00:40
A, za 100 godina...
A, za 100 godina možda se dobaci dotle da najčešća reč bude \"mi\". Šta mislite, ima li šanse?