Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Pop kultura

"Efekat Bijonse": Kako su poznati namamili nove generacije u muzeje i galerije

U Vašingtonu, u Nacionalnoj galeriji portreta Smitsonijan, posetioce su privukli portreti bivšeg američkog predsednika i prve dame, Baraka i Mišel Obame - broj posetilaca porastao je za milion
Datum: 24/03/2019

"Efekat Bijonse": Kako su poznati namamili nove generacije u muzeje i galerije

Foto: Profimedia

Kada su Bijonse i Džej Zi u pariskom Luvru snimili spot za pesmu "Apeshit", godišnji broj posetilaca ovog čuvenog muzeja porastao je za četvrtinu. Ovaj skok u popularnosti muzeja i galerija među mlađim generacijama koje i nisu preterano zainteresovane za klasična umetnička dela pripisuje se poznatim ličnostima zbog kojih sve više mladih posećuje izložbe.

Preko 10,2 miliona ljudi posetilo je muzej 2018. godine, što je za 25 odsto više posetilaca nego ranije, čime je oboren rekord od 9,7 miliona posetilaca iz 2012. godine. To je najveći broj za bilo koji muzej te vrste, uključujući i Nacionalni muzej Kine i čuvenu MoMA iz Njujorka.

Luvr je uspeo da zadrži i najveći broj mlađih posetilaca jer je više od pedeset posto njih ispod trideset godina. Veruje se da je razlog tome i video spot Bijonse i Džej Zija za "Apeshit", koji je sniman prošlog leta, i koji je predstavio njihove glavne radove, Mona Lizu, Posvećenje cara Napoleona I. i krunidba carice Žozefine u katedrali Notr-Dama u Parizu. Video koji je pregledan preko 150 miliona puta, posmatra se kao važan komentar o zastupljenosti moći u umetnosti, o rasi i kolonijalizmu. Zbog toga je muzej stvorio posebnu turu za posetioce zasnovanu na videu, a koji se pokazao vrlo uspešnim.

U Vašingtonu, u Nacionalnoj galeriji portreta Smitsonijan, posetioce su privukli portreti bivšeg američkog predsednika i prve dame, Baraka i Mišel Obame - broj posetilaca porastao je za milion.

Nova istraživanja najpopularnijih umetničkih i kulturnih destinacija, piše Gardijan, pokazuju da je Tejt prvi put posle devet godina pretekao Britanski muzej, i to zahvaljujući izložbi "Pikaso 1932: Ljubav, slava, tragedija" koju je kritika prihvatila i više nego dobro.

Posetioci su u velikom broju dolazili u Tejt da pogledaju izložbu "Frida Kahlo: Making Her Self Up" o slavnoj meksičkoj umetnici, ali i izložbe o Viniju Puu, kao i o radu proslavljenog španskog modnog dizajnera Balensijage.

U Njujorku je rekordno veliki broj posetilica u 2018. godini zabeležio muzej Metropoliten, sa izložbama "Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imaginations", koju je pogledalo 1,7 miliona ljudi, i "Michelangelo: Divine Draftsman and Designer".

Veoma su popularne izložbe koje se bave modom - uključujući onu o Dioru u muzeju V&A.

Krajem aprila u londonskom Muzeju Dizajn biće obeležena 20-godišnjica smrti poznatog režisera Stenlija Kjubrika.

Tejt priređuje izložbu o Van Gogu, a Britanski muzej o Edvardu Munku.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.