Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Kultura

Balet

"Complexions" doneo njujoršku umetnost u Beograd

Beogradski festival igre je vreme dobro vreme u godini za sve one koji žele da u sred Srbije uživaju u svežim baletskim pokretima svetske klase
Datum: 29/03/2016

"Complexions" doneo njujoršku umetnost u Beograd

"Complexions", Belgrade Dance Festival,

Beogradski festival igre je vreme dobro vreme u godini za sve one koji žele da u sred Srbije uživaju u svežim baletskim pokretima svetske klase.

Njujorška kompanija "Complexions" predstavila se sinoć prvi put srpskoj publici, u Pozorištu na Terazijama, u okviru 13. Beogradskog festivala igre. Nastupom za koji su unapred rasprodate karte do poslednjeg mesta, trupa je oduševila posetioce provokativnim, i uzbudljivim programom i idejom koja prkosi granicama umetničke igre.

Publika je imala priliku da pogleda nekoliko koreografija osnivača i umetničkog direktora kompanije Dvajta Rodena, koga je list "Njujork Tajms" nazvao "jednim od najplodnijih koreografa danšnjice". Unapred je bilo jasno da gospodin Dvajt ovaj epitet nije dobio slučajno.

Veče je otvorio komad "Ballad Unto", neoklasično delo za celu trupu, na špic patikama i na muziku Johana Sebastijana Baha. Osmišljen u tri dela, ovaj komad je priča o ljubavi i povezanosti, predstavljena prožimanjem klasičnog baleta i moderne igre u kojoj dolazi do izražaja snaga tela igrača.

U komadu "Izgubljeno", postavljenom na akapela pesmu koju izvodi američka pevačica Odeta, trojica muškaraca istražuju stanja nemaštine, usamljenosti i beznađa, kako bi kroz drugarsku i bratsku povezanost pronašli volju da prežive.

U delu "Ispovest", Roden je koristio poseban vokalni stil džez pevača Džimija Skota kao inspiraciju za pokret. Zaustavlja se, odmotava, teče i onda nestaje.

Veče su obeležile snažne emocije koje su se izlivale na sceni kroz intimne vinjete dueta, tria i solo izvedbi, šaljuci poruku otpora u susret nedaći.

Na muziku Antonija Vivaldija, Roden je kreirao duet za muške igrače - "Prepreka". Izvorno kreiran kao komad za gala koncerte, Roden je u njemu kombinovao savremeni stil i baletsku tehniku, kako bi duh rivaliteta prikazao kroz atletske kvalitete i virtuoznu igru.

Beogradska publika je imala privilegiju da uživa i u solo nastupu osnivača i umetničkog direktora kompanije "Complexions" Dezmonda Ričardsona. Koreografijom "Otisak/Maja", na muziku Dejvida Rozenblata, Ričardson je oduševio posetioce snažnom interpretacijom, jasno naglašenim pokretima, jedinstvenim izvodačkim kvalitetom. Njega je isti taj neprikosnoveni "Njujork Tajms" proglasio "jednim od najboljih igrača svog vremena".

Za kraj 14 igrača izvelo je "Udarac" na muziku čuvenog benda "Metalika" u kome je Roden odbacio sve konvencije i pustio da pesme, kao što su "Bleeding me", "Fixxxer" i "The Unforgiven II", oblikuju zvuk koji opisuje turbulentnu energiju prethodnih i sadašnjih generacija, a kroz energičnu igru "buntovnika" komad govori o životu, ljubavi, smrti i evoluciji.


 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.