Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Kultura

Kultura

(Auto)monografija Willimon

Jedna od možda poslednjih domaćih renesansnih ličnosti, BW je magično, skoro ljubavno spojila slikarstvo i televiziju, reči i fotografiju, raskalašnu ekstrovertnost sa urodjenom stidljivošću protiv koje se na sve napred navedene načine uporno bori
Datum: 12/04/2016

(Auto)monografija Willimon

Nije skoro jedna knjiga izazvala toliku medijsku pažnju u svim, a naročito u kvalitetnim medijima, niti je dobila tako pozitivne ocene kritičara, istoričara umetnosti, slikara, novinara, drugih umentika, publike - kao monografija s naslovom od jedne jedine reči: Willimon.

Svejedno je da li je ovo tekst o monografiji Willimon ili o ličnosti Biljane Willimon. Prikaz i portret se mešaju, opirući se žanrvskim pravilima. Retka je knjiga koja nije autobiografija a toliko je autobiografska. Pred čitaocem je autentično svedočanstvo o skupu kontradiktornosti od čijih je niti satkana ova (multi)medijalna, multitelantovana ličnost koja je od sebe načinila brend. Njena lista zanimanja svedoči o tuči muza: slikarka ( ciklusi Niti, Impulsi, Kroz crveno, Zbogom pameti, YuHeads, Šut u aut, L(j)udi, Willimon u Haosu ), TV autorka Trećeg kanala, TV Politike, Studija B – Galerija tajni, Lagumi, Willimon, kolumnistkinja ( Telegraf, Blic, Blic News ), spisateljica ( Putovanje u Wiesbaden i Willimon u haosu ), intervjuerka ( razgovarala s više od 1000 značajnih ličnosti ), pisac edukativnih knjiga za decu ( Učimo da crtamo ), scenografkinja, kostimografkinja, rediteljka, spektakl majstor: za vreme jedne od naših učestalih izbornih ćutnji, prećutala je, ona tako razgovorljiva, celu emisiju sa uvek nadahnutim sagovornikom, Profesorom dr. Ratkom Božovićem.

Jedna od možda poslednjih domaćih renesansnih ličnosti, BW je magično, skoro ljubavno spojila slikarstvo i televiziju, reči i fotografiju, raskalašnu ekstrovertnost sa urodjenom stidljivošću protiv koje se na sve napred navedene načine uporno bori. Slaba na talenat svake vrste, okružena kreativcima svih fela, ipak više voli običan svet iz zadnjeg dvorišta svoje zgrade nego ličnosti sa crvenih tepiha. Jedna od malog broja preostalih ikona Beograda, nešto kao domaća BB naše mladosti, BW je sama svoja majstorica, solistkinja, najsrećnija u svom svetu, u čardaku sa kupolom koja lebdi nad gradom, u domu u kome vlada kućno uredjenje po njenim nepisanim zakonima: medju dizajnerskim, potpisanim komadima nameštaja vlada monaški red; u fiokama je sve pod konac pa ne čudi što je tu našla celokupan dragocen material za monografiju. Domaćica najradje jede rukama, obično nosi svoje second hend kreacije izvan tekućih trendova uz skupoceni šopar sat. Kakav je to egocentric koji na zidovima nema svoje slike nego radove omiljenih kolega? Kožu lica koja uopšte ne stari neguje samo Pavlovićevom mašću ili se možda hrani biserima? Zrači optimizmom, valjda zato što ima dobar unutrašnji sadržaj. Lansirala je imidž pod psedonimom Willimon, dedinim imenom, što je još jedna njena lična kreacija.

Niko, izgleda, bolje od nje same ne može da opiše njen život, niko je ne poznaje i ne razume tako dobro kao ona sebe samu, niko ne može bolje od nje da odgovri na pitanja o njenom delu, o ekscentičnostima njene mladosti I ekstravagancijama njene zrelosti, o ljudima koji su je nadhnjivali i podržavali. U svoj lični vrt uživanja pustila je samo mali broj povlašćenih, dominirali su tu neki prelepi i kreativni muškarci, pa niko i ne bi mogao da stvori monografiju Willimon po njenoj meri bolje od nje same, uz pomoć nekoliko odanih prijatelja : Radmile Stanković, Milene Marjanović, Stanka Crnobrnje, Branisalve Džunov. Da nije kćerki Aleksandri dala da monografiju dizajnira i to bi učinila sama. Samo je Aleksandra Janković mogla da bude dizajner u čiji posao se Biljana nije mešala. Eto najzad i jednog sasvim izuzetnog ‘ne smem’ u njenom životu i opusu gde se granice nikada nisu poštovale, gde su se uporno, drsko prelazile prerastajući u istinski multimedijalno. Monografija Willimon je pohvala odmerenosti i diskreciji: celokupno delo Biljane Vilimon najbolji je portret nje same koja slika, piše, stvara kao što govori, a koja govori kao što slika, piše i stvara.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.